Followers

Sunday 18 March 2012

milik siapakah hati ini ?

awcakkk !!

dulu dan sekarang .

dulu , aku tergilakan seseorang .
sekarang , seseorang tergilakan aku .
dulu , aku sayang kan seseorang sepenuh hati .
sekarang , seseorang sayang kan aku sepenuh hati .
dulu , aku CINTA kan seseorang yang tak cintakan aku .
sekarang , sesorang CINTA kan aku yang aku tak cintakan dirinya .
dulu , tuhan kirimkan orang yang salah untukku .
sekarang , dia ke pemilik tulang rusuk ni ?

mungkin ada stalkerstalker blog cik Qaseh ni , tawu cerita cinta cik Qaseh . jatuh bangun cik Qaseh dalam sebuah perhubungan yang boleh dikatakan serius . ber-coup-le itu satu hubungan yang serius okeyh adekadek , bukan hanya sekadar ber-coup-le just for fun . but , we make it serius when we dream to end a life with her/him .

ade tak orang sayang awek kat atas ni ?

kalau dulu , cik Qaseh selalu bermimpikan pengakhiran hidup cik Qaseh hanya dengan dia yang cik Qaseh cintakan separuh mati . tapi tu la , kita manusia hanya mampu merancang tapi Tuhan yang menentukan segalanya . segalagalanya musnah . kemusnahan tu cik Qaseh catat kan dalam blog picisan ni .


detik saat perkenalan kami yang singkat .
saat hati bertaut pada hati yang satu tu .
saat bibirnye yang nan indah berbicara lembut telus kehati .
saat terjalinnya sebuah perhubungan .
saat terbinanya janjijanji yang indah .
saat beburung cinta yang sedang asyik bersama layari bahtera cinta .
saat terlupanya diri ini pada mereka yang lebih utama .
saat aku menanggung rindu yang menggunung .
saat aku menangis pada bahunya .
saat aku lemah tanpa semangat .
saat dirinya yang aku cari setiap pagiku , malamku , dukaku dan bahgiaku .
saat terasa hidupku lengkap dan sempurna bila hadirnya dia dalam hidup yang sementara ni .
saat bahtera cinta kami bangunkan .
saat tercetusnya igauan ngeri .
saat hadirnya manusia menggoyahkan mahligai cinta yang kami bina .
saat aku jatuh dengan permainan katakata manusia .
saat aku melihat cintaku berbahagia disamping yang tercinta .
saat jatuh bangunnya aku sendiri untuk harungi likuliku hidup yang seterusnya .
saat aku memerlukan bantuannya .
saat aku sendiri sendiri sendiri dan sendiri .
saat aku hilang tempat mengadu , tempat aku bermanja .
saat aku belajar hidup sendiri tanpa semangatnya yang sentiasa membara . 
saat aku kehilangan inspirasi hidup .

sesungguhnya , sesaat mengenali dirinya , sesaat mencintai dirinya , sesaat kehilangan dirinya , adalah satu pengalaman dan kenangan yang berharga buat diri cik Qaseh yang kudus dalam dunia percintaan ini .


siapa cakap CINTA tu INDAH ? 
sesungguhnya , CINTA itu seksa !

dah bergelengelen airmata ni habis hanya kerana dia . semuanya kerana dia .

ada something yang cik Qaseh nak share , cik Qaseh ni orangnya jenis tak suka kene marah lagilagi dengan boyfiee . yelaaa , mummy selalu marahmarah cik Qaseh . abis dapat boyfiee pulak panas baran , mudahmudah je nak marah cik Qaseh . memang tak la . hilang terus sifat manja cik Qaseh .

but one day tu , masa tu kitorang ni bercinta lagi , tibatiba dia texting mummy , dia cakap "mummy jagakan Qaseh ekh , mummy jangan marah dia . Qhaleef sayang kan die sangatsangat." apa lagi , menetes la airmata ni weyhhhhhh . murah sangat airmata ni untuk dia . (Qaseh dan Qhaleef bukan lah nama sebenar dalam texting tersebut. harap maklum.)

itu perkara yang cik Qaseh salute dekat dia . berani dia texting mummy macam tu . wooowww !

but now , everything worsed . no more him anymore in my life . lepas je cik Qaseh breakdown dengan dia , cik Qaseh gilagila down , tak ada semangat nak teruskan hidup ni . tapi mujur akal ni panjang lagi . terfikir sejenak , "mungkin Tuhan nak tunjukkan dekat aku , dia bukan yang terbaek untuk aku."

cik Qaseh bermunajatkan diri dengan Allah . seterusnya , dalam setiap doa tak lupa untuk cik Qaseh titipkan doa untuk dia . sampai sekarang . moga dia diberi petunjuk dan hidayah . tak lupa jugak , selalu cik Qaseh berdoa agar dipertemukan dengan pemilik tulang rusuk kanan cik Qaseh ni yang dipinjamkan untuk selamanya . bukan pinjam je malah menjadi hak milik kekal .

" ya Allah , kau pertemukan lah aku dengan pemilik tulang rusukku ini sepertimana yang telah kau janjikan di Luh Mahfuz sewaktu usiaku 4 bulan dalam kandungan ibuku. "

selama tujuh bulan ni termasuk bulan ni , pelbagai ujian yang Allah beri . aku terfikir lagi " Tuhan uji aku beratberat sebab dia tawu aku sabar . jadi aku kena bersabar mengharungi ujian yang diberi . "

selama tujuh bulan ni jugak la , cik Qaseh kenal macammacam manusia , macammacam ragam .

selama tujuh bulan ni jugak la , aku dapat balasan yang "takkan ada kebahagian diatas penderitaan seseorang. "

tapi sekarang .

sekarang semuanya berubah .

tapi percaya ke kita , berjumpa dengan pemilik tulang rusuk dalam laman sesawang internet ?


dia yang buat cik Qaseh tak menentu .
dia yang buat cik Qaseh jiwa kacau yang terlalu kacau .
dia yang buat cik Qaseh menjadi seorang manusia yang berfikiran panjang .
dia yang terlalu mengharapkan cik Qaseh ni .
dia yang terlalu sayangkan cik Qaseh .
dia yang terlalu merindu cik Qaseh sedangkan cik Qaseh tak . cik Qaseh watlek je .
dia yang melamar cik Qaseh . bukan hanya seorang kekasih tetapi future wife .
dia yang buat cik Qaseh serabut .
dia yang buat cik Qaseh jadi macam ni .

mungkin sekarang Tuhan nak bagi sesuatu yang sesuatu cik Qaseh pernah bagi tapi ianya tak berbalas .

kalau dulu cik Qaseh yang terlalu rindukan sang kekasih . 
tapi sekarang , dia yang terlalu rindukan cik Qaseh .
kalau dulu cik Qaseh CINTA kan sang kekasih .
tapi sekarang , dia nak serahkan CINTA dia pada cik Qaseh .
kalau dulu cik Qaseh yang selalu cemburu buta , iri hati pada sang kekasih .
tapi sekarang , dia yang terlalu cemburu dan iri hati dengan cik Qaseh .
kalau dulu cik Qaseh yang bermimpikan sang kekasih .
tapi sekarang , dia yang selalu bermimpikan cik Qaseh .
kalau dulu , pintu hati cik Qaseh tertutup untuk mencintai , menyayangi dan dicintai disayangi .
tapi sekarang , pintu hati dah terbukak sedikit demi sedikit hanya untuk dia .

apakah itu ?
petunjuk kah ?

tapi , percayakah cik Qaseh dengan apa yang dia per-kata-kan ?
sebab cik Qaseh dah susah nak percayakan katakata seorang lelaki lagi .

he says : i'll try my best to make you happy . i'll try to the best man win .
me says : i hope so .

cerita cinta dia , sama dengan cerita cinta cik Qaseh . cuma dia lebih banyak pengalaman dalam bidang percintaan ni tapi cik Qaseh tak .

tapi , antara kami terlalu banyak jurang perbezaannya . mungkin dia akan lebih faham cik Qaseh . mungkin dia akan guide cik Qaseh about life . mungkin die lebih berpengalaman .

tapi tu la , mungkinkah kita berjumpa dengan pemilik tulang rusuk dalam laman sesawang internet ?

mungkinkah , mungkinkah , mungkinkah ?

entahlah , tak dapat jawab kemungkinan tu . biarlah masa yang menetukan segalagalanya .

buat dia : you ! i dah mula suka kan you .

rindunya dekat Haiqal !

p/s : mengenali seseorang adalah satu pengalaman dan enangan yang berharga .
p/s : nanti cerita lagi soal hati .






No comments: