Followers

Sunday 19 May 2013

aku jatuh lalu aku bangkit .

awchakkkk !

Assalamualaikum sahabat bumi Illahi .
agak kelamaan aku tak menjenguk sahabat yang setia menanti luahan kecilnya hati ini.
hari ini aku muncul untuk seketika waktu .
bagi menjelaskan apa yang kini terbuku.

aku kini....
aku yang pernah jatuh.
aku yang jatuh
dan aku yang sedang jatuh .

ya Allah ,
kau berikanlah aku kekuatan untuk lalui hari-hariku .
kesabaran bagi aku menongkah arus-arus kehidupan yang mendatang.

ya Allah ,
aku redha dengan setiap dugaan yang kau turunkan .
sesungguhnya aku percaya Engkaulah maha perancang yang terhebat diseluruh alam .
disetiap yang berlaku kini ada sebabnya dan habuannya diakan datang .
yang bakal menjemputku menjadi milikku selamanya .

 ya !
kini aku jatuh .
dan pasti , ramai yang bersorak akan kejatuhanku .

tapi ,
aku akan pastikan ,
yang aku akan bangkit lepas kejatuhan .

jangan terus bersorak atas kejatuhan aku , sayang .

aku .
aku perempuan yang cekal .
aku perempuan yang tabah .
aku perempuan yang kuat .

inshaa Allah .



No comments: