Followers

Wednesday 8 January 2014

Akhiri Penantianku

Assalamualaikum saudara saudari...
cikebumm cikebummm...

Tiketik tiketuk tiketik tiketuk !
Bunyik keyboard ni haaa...
Tak reti dah nak menulis weyh . Kekok rasanya . Weeheee :D 
Sedang berusaha untuk membiasakan diri dengan menulis semula . Insaha Allah .

Cerita ni lama dah terkempam dalam gallary noktah hidupku . Acewahhhhh ! Belum ternoktah lagi . Baru bermula ceritanya . Jangan kau rasakan ini satu kemenangan yang maha hebatnya wahai saudara saudari sekalian . Mungkin ada yang dah tawu cerita ni . Takpe , cuma nak rakamkan dalam gallary usang ni buat tatapan hari tua nanti . Semoga aku tak lupa apa itu kenangan tercipta .

Alhamdulillah , syukur kepada Allah S.W.T. kerana tanpaNya kita tak mungkin berdiri tegap seperti sedia kini . Sentiasa beringat yaaa saudara serta saudari .

3 tahun bergelumang dengan pelbagai liku lekuk kehidupan sebagai seorang anak perantauan yang tak berapa nak rantau tu . Haaaaaaa . Akhirnya , penantian yang ditunggu selama ni ternyata membuahkan hasilnya .



Alhamdulillah , dapat jugak bawak orang tua kesayangan kita ke dalam dewan yang merakamkan berjuta rasa , kenangan dan kebanggaan dalam diri . Bersaksikan 2 mata dan hati . Berbajukan jubah beratapkan TOPI EMPAT SEGI *bak kata adik tu , berdiri diatas pentas sambil dinaungnya nama dan genggam sekeping sijil yang tak ternilainya .

Berpeluh tangan . Sejuk . Gigil . Debar . Seram . Sedih . Takut . 

Rasa yang ada pada setiap diri siswa dan siswi . Tak perlu kau berdalih .

Hihihihiiii :DD 

Takpe , apa yang penting ? kita semua berjaya capai apa yang kita nak . Walau masih belum puas , tapi kita dah gapai kepuasan tu walau kecil rasanya .

CONVOCATION 2013
Asia Metropolitan University
@Putrajaya International Convention Centre


Dear kawan-kawan , Thanks a lot for having beside me along the period of studying process .
Thanks for all the kindness to teach me, not just for the course but also the environment , culture and the whole thing .


Dear kawan-kawan , semoga korang berjaya dialam yang seterusnya . Kita dah naik satu tangga sekarang kita naek lagi banyak tangga . Ingat . Once kita dah kat atas , tak semestinya kita berada diatas . bersiap sedia itu penting . Semoga berjaya dalam episod hidup korang yang akan datang .


Dear kawan-kawan , tak tawu samada kita akan berjumpa lagi atau kita semua hanya tinggal kenangan . Harap ini bukan pengakhiran dunia persahabatan kita . 


Masih belum terlambat untuk aku rakamkan pada korang semua . Disini aku berdiri sebagai aku , memohon ampun andai ada khilaf antara aku dan kamu . Minta halalkan lahh setiap apa yang diberi , dari segi ilmu , makan minum . 


Lidah tak pernah berhenti berkata . Adat dunia . Terkata . Terumpat . Terkeji . Terhina . Terkutuk . Terperli . Manusia tak pernah lari dari khilaf . Walau dalam diam , aku tawu akan ada lidah yang berkata kata . Jangan sangkakan diam itu tidak berisi . 
 
Mohon ampun andai diri ini tidak memuaskan semua hati para manusia .
 
Tak lupa jugak buat semua pensyarah-pensyarah yang berusaha mendidik kami dan menanamkan isi dalam diri kami semua . Dengan berkat kesabaran tu , Alhamdulillah kami berjaya sudahhh .
 
 
Thanks a lot to MR.EB . Terima kasih atas pinjaman semangat yang diberikan . 
 
Bestnyaaaaa dah habis studyyyyyyyyyyy !!!! itu yang dinanti-nantikan sebenarnya . Tapi dalam realiti , rindunya nak masuk kelas . Normal .
 
 
Terima Kasih untuk semua . Bahagia yang tak terkata .

3 tahun lepas ni , mesti sorang ke utagha , sorang selatan , sorang ke timur , sorang kebarat . Haluan masing-masing dah tak sama dah .

Apapun , best kenal korang semua ni . Dapat belajar banyak benda .

hihihihii :DD


Pakai macam ni lagi sekali ?

Insha Allah . Kalau ada rezeki .

Maaf lagi sekali , buat gambar mereka yang takde dalam ni . Indhu , Ann , Syazalina , Kak Intan , Jays , Caroll , Ayu , Kecik , Esya , Hadi . 

 
 
 
p/s : walau rambut tak sama hitam , biar hati seragam . Kalau hati tak seragam , itu adalah ragam .

No comments: