Followers

Tuesday 9 September 2014

ainun.

Hai Mata ...
Manisnya senyum kamu ...
Syukur kan ...
Sempurna ..
Indah ciptaan Tuhan ...

Tapi aku tawu, disebalik ...
Disebalik senyum dan renungan tu ...
Cukup pilu ... Kalau aku berdiri atas kaki kamu tu , belum tentu aku boleh terus berdiri macam kamu ...

Mata kamu tu , penuh cerita ...
Cukup yang dilihat , dilalui , didengar ...
Tapi , senyuman kamu tu yang sempurnakan diri kamu ...
Kalau aku ? Belum tentu aku boleh senyum ...
Mata aku ? Lagi lah .. Selalu pakai cermin mata Ray Ban tu sebab taknak tengok benda yang aku kena tengok ....

Besar dugaan Tuhan bagi pada kamu , ya ...

Aku pulak macam tak sanggup nak biarkan mata kamu tu kena buat macam-macam ... 
Kiri Kanan depan belakang ...
Semua kau kena pandang untuk terus berhati-hati ...

Ainun ....
Aku sentiasa mendoakan kau sentiasa tabah ..
Semoga Allah permudahkan setiap urusan kamu ... Dan sentiasa dibawah naunganNya ..

Ainun ...
Biarlah kau diserahkan kepada manusia yang selayaknya membahagiakan kamu ...
Kamu sudah terlalu puas dengan sandiwara manusia hakikat dunia ...
Biar manusia itu bunuh jiwa kamu , selagi Kita ada Tuhan yang satu tu ... Allah ...
Menangislah kamu sampai kamu puas , sampai kamu rasa jelas semula untuk lihat ...

Akan tiba satu saat yang manusia itu menghargai kamu ...
Di akhirat , kalau bukan izinNya atas Dunia ...

Kamu lah ainun yang selalu senyum dalam payah ...


Rahsia, 13.
Jam 0145 .

No comments: