Followers

Friday 30 December 2011

bak kata Yuna "dalam setiap gambar ada cerita" , bak kata cik Qaseh "dalam setiap lagu ada cerita" .

awcakkk !

kenapa masyam je sayangsayang cik Qaseh ni ?

kena marah dengan boyfiee/gurlfiee ekh ? gaduh ekh ? ke mama sayang marah ? sebab mama suruh sayang beli cili padi kat kedai zulkifli tu tapi sayang taknak sebab sayang nak dengar cik Qaseh bercerita ? macam tu ?

atotototoo . *mana entah cik Qaseh dapat ayat atototo ni 

nah ! chokichoki untuk sayang :



senyum sikit sayang =) atotototo . tomeyh dia shenyummm .

okeyh . cik Qaseh nak bercerita ni . korang mesti pernah dengar iklan Yuna yang dia cakap "dalam setiap gambar ada cerita" .

ada kan ?

tapi tu yuna cakap . ni cik Qaseh yang cakap . dalam setiap lagu ada cerita .

commonly this story is about a teenagers , couples , broken and so on . alamak  terspeaking pulak .

cik Qaseh yakin , ada girls yang pernah dalam situasi ni . mostly yang tengah syok bersemai kasih . guest what ?

klikklikklik!

yes is it ! kimia <3

aku mula jatuh hati kepadamu
setelah kau kata cinta padaku
masingmasing dulu punya pasangan
akhirnya kita bersama

pertama kali kita bersua bertentang mata
terasa ada KIMIA diantara kita

kau kucup pipiku , kau bisikkan cintamu .
kau kata "baby , i love you" , kau cairkan hatiku

bahagia
kurasa disaat kita berdua bersama
memandang bulan terang
menyaksi bintangbintang
kau seru akulah pelangi cintamu

cik Qaseh pernah jatuh cinta dengan someone tu . masa tu kitorang berkawan je sebab masingmasing ada partner . then after gone by gone . dia declare . woaw ! gila bitterSWEET .

first time cik Qaseh jumpa dia , face to face and eye to eye . woaw ! rasa macam ada electric flow masuk dalam hati and satu badan lah . cik Qaseh rasa tu maybe instinct untuk kitorang . tu lah kimia kitorang .


till one day tu , dia admit dia sayang gila dengan cik Qaseh . dia cakap "i love you dear" . woaw ! sumpah cik Qaseh terharu gila .

bila kitorang duduk berbual samasama , cik Qaseh rasa bahagia sangatsangat yang tak terkira .sebab cik Qaseh rasa macam wahhh ! aku nak dengar suara dia je . taknak masa tu berlalu .



and one day tu , dia tengah exam . sempat dia tulis something like a poem untuk cik Qaseh . pelangi !

tipu lah korang tak pernah rasa macam ni kan . rasa macam ada electric flow dalam badan . kalau boleyh nak masa berhenti selamanya . korang cair dengan katakata manis dia , janjijanji manis dia .

mesti ada punya la , tak payah bedek tipu cik Qaseh okeyh . cik Qaseh dah rasa dah .

tapi tu la , manusia selalu sangkakan panas hingga ke petang . macammacam dah kitorang lalui , guruh ribut petir kilat taufan tsunami tornado banyak la . banyak sangat kitorang hadapi . tabah . rupanya tabah tu pretend je .

lastly , klik sini .



yurp , kami teettttttt . . . .

aku duduk sendirian dikamarku
menangis kesepian kernamu
kau tinggalkan aku , kau cari yang lain
tergamakmu  , merobek hatiku

tapi setelah kau pergi
aku . .
mendapat lebih baek darimu
dia hargai aku
dia sayangi aku
lebih daripadamu

aku ingin kau tahu
betapa kugembira
tidak lagi bersamamu
namun pastinya
nanti kau akan sedari . .

kau perlukan cintaku . . .

panas tak sampai petang pun . kitorang tak boleyh move on dah . janji tinggal janji . janji tu just mainan katakata di bibir buat pemanis bicara je . masa tu cik Qaseh duduk je dalam bilik sorangsorang . makan pun macam orang dah kenyang .



cik Qaseh menangis je and terusterusterus nangis . sampai bengkak bijik mata .sebab nangis untuk dia . kitorang break sebab perempuan tu . dia pilih perempuan tu daripada cik Qaseh . serius cik Qaseh down gila masa tu . kecewa gile babun tahap cipan .

tapi , ada hikmah nya jugak kenapa semua tu terjadi . lepas cik Qaseh kehilangan dia , cik Qaseh punya someone yang lebih baek daripada dia . dia sayang cik Qaseh and sanggup berkorban apa je untuk cik Qaseh .

gembira ? yurp . gembira jugak la sebab akhirnya dia admit dia perlukan cik Qaseh lagi . kira macam satu kemenangan dan satu jawapan yang membahagiakan untuk cik Qaseh la kan .

haha . biasanya orangorang yang cinta mati je rasakan sepertimana lagu ni bercerita . seriusly . cik Qaseh tak tipu . cik Qaseh dah buat observation dah .

tapi , tekan INI .



cik Qaseh tak terus down dan terus down . aku adalah aku !

lafazkanlah , kata dari hatiku
terangilah , gelap gulita hati
fahamilah , maksud kata lagu ini
tenangkanlah , jiwa yang bergelora
hentikanlah , kerunsinganku ini
tutupilah , jendela onak duri .

hidup bagiku sesuatu yang indah
yang tak ternilai kenikmatan dunia padaku

jika bisa kukecapi kehidupan ini
akan ku pasti yang terbaek untuk diriku
kemana saja ku bawa jua ke dalamnya
pasti ku pasti yakin pada semua
jika bisa kukecapi kehidupan ini
akankupastikan yang terbaek untuk diriku
tiba masa untuk aku berdiri sendiri
aku adalah aku sebenarnya !

lepaskanlah sayap impian
bawalah ku terbang tinggi

sebenarnya !
tiba masa untuk aku berdiri sendiri
aku adalah aku sebenarnya !


cik Qaseh akan terus bangkit dan bangkit .

cik Qaseh lepaskan semua perkara yang dah lepas . perkara yang menjadi kenangan .

cik Qaseh nak mulakan kehidupan yang baru . cik Qaseh nak mulakan kehidupan sebagai Qaseh Qhaleesh !

cik Qaseh kena belajar berdiri atas kaki sendiri untuk teruskan perjalanan kehidupan yang seterusnya .

cik Qaseh akan berusaha untuk terbang setinggitinggi yang boleh .

cik Qaseh akan usaha sendiri .

aku adalah aku ! dan aku tetap aku !

p/s : lepaskanlah segala halangan , genggamilah usaha kemenangan !

No comments: