Followers

Saturday 18 February 2012

seandainya ,

awcakkk !

seandainya ,
seandainya aku terima kau ,
jadilah WIRA cerita hidupku ,
jadilah MATAHARI , BULAN dan BINTANG setiap hari ku .

saat aku jatuh lemah tak berdaya ,
saat aku menangis ,
merintih ,
kesepian . . .
saat aku takut akan kegelapan ,
saat aku takut akan tidur ,
malam . . .

jadilah engkau seperti Matahari , Bulan dan Bintang
yang senantiasa menemani harihariku,
tanpa erti jemu . . .

jadilah MATAHARI yang sentiasa bersemangat cahayanya ,
jadilah BULAN yang menerangi malam ,
jadilah BINTANG yang berkerdipan menceriakan hati yang duka . . .

jadilah yang PERTAMA dalam hidup aku ,
jadilah nama PERTAMA yang akan kusebut ,
jadilah orang PERTAMA yang akan aku cari setiap pagiku . . .

jadilah WIRA yang melindungi puteri idaman hatinya .
tak betah melihat puterinya disakiti ,
berdarah ,
airmata ,
sengsara
dan derita . . .

seandainya ,
seandainya aku yang ingin kau miliki ,
jadilah WIRA cerita hidupku ,
jadilah MATAHARI , BULAN dan BINTANG setiap hari ku . . .











p/s : sesungguhnya janganlah engkau sakiti hati yang disakiti . . .

No comments: