Followers

Monday 18 January 2016

cuma keadaan *part 1*


mulanya, benci. benci yang sangat sangat.
tetiba, sayang. sayang sangat sangat.
lalu, bahagia. bahagia yang menggila.
tapi, dingin. dingin yang takde kesudahan.
berakhirnya, sedih. perit sekali untuk semua orang terima.
ya Allah, runtun hati aku tengok airmata perempuan lindungan ka'abah tu.


* moment *
meja makan aku
"macam mana saya nak contact awak?"
cuma senyum ... lalu dihulurnya smartphone yang retak seribu tu ...
"apa nama facebook awak? nah type lah."
dengan slumbernya aku type tapi dalam hati kata 'ada duit ke dia ni? phone pun tak ganti baru' ...

* moment *
september '14
" hye...busy gila ekh?"
a'ahhh busy gila .... 'padahal malas nak layan' ...
"ada wechat? add lah id : ****** "
add je lah, tengok moment dia.

* moment *
11.30 pm
"apa seyh, first date kita pukul 12 malam. nak pegi mana je. mall dah tutup"
aku cuma diam ... tak tawu nak kata apa ...
"kalau awak busy, cakap lah busy. lain kali boleh keluar. takkan lama sangat jumpa kawan?"
'bagi resume, cakapcakap sikit. kawan sekolah dulu." padahal dah round satu bandar dengan boss tu.
"takpe, kita pergi minum lah."
'ok. Awak tak kerja ke?'
"Tak. Sebab saya nak keluar dengan awak."

* moment * 
benaffee
"apa ciri lelaki idaman awak?"
'seorang lelaki yang macam mana dia melayan anak kecil"
"tak faham lah."
'ok, kalau ada anak kecil kat depan awak mesti awak sayang kan, awak pujuk. awak belai.."

* moment *
blog
"saya tengok awak tulis ni, sebak rasa."
ishh .. mata dia bergenang lah .. betul betul feel ekh ... betul kata diorang ni, tulisan aku buat orang rasa sebak ...

* moment *
balik makan
"ni lagu untuk awak, balik nanti dengarlah."
"jadian - the junas monkey"
ok ... cuma senyum aje ..

* moment *
"alaaa, mummy nak dia..."
"tanya tuan badan laaa..."
dua mata pandang aku .. aku dengus ...
"alaaa, mummy...dia taknak..."
"takpe, sabar sikit. dia pernah kecewa...dia susah percaya lelaki sikit."

* moment *
heart break 2.00 am
"ishh, kenapa ni? jangan nangis lagi lah. dia tak boleh salahkan awak mak bapak dia mati."
terus pujuk, sampai aku berhenti nangis. thanks bagi tumpang bahu sampai basah berhingus.
"sungguh sungguh ekh nangis. abis basah baju saya."

* moment *
country garden
"saya tak pernah pergi sini lagi. awak pernah?"
angguk angguk ...
selfie selfie selfie ... mata bengkak lepas nangis...

* moment *
perumahan stulang
"jom naik, jumpa mak."
'hahh? tak nak lah. segan.'
"kenapa kene segan ekh? takde siapa pun. ada mak dengan adik, kalau adik dah balik lah."
naik ... nafas jantung dah terabur babe... first time jumpa mak orang lelaki...

* moment *
kereta wira putih
"memang tak suka bercakap ekh? macam jalan dengan patung."
'saya memang tak banyak cakap, pendiam lagi pemalu orangnya.'
"dengan saya tak payah malu malu lah."

* moment *
restoran suo tulang zz
"ni orang rumah aku. bakal orang rumah"
ishhh saje dia aja .... terkejut ..
""" owhhh! baguslah mekkk! bila?"""

* moment *
malam final AF '14
"awak, awak suka kat mamad ni ke?"
ishhh ... apa makcik ni cakap? diam aku kejap ... terabur jantung ... baru dua kali jumpa dah tanya macam tu ...
"""" mak ni, puncline awal sangat lahhh!""""

* moment *
malam dalam rumah
"papa suka dekat awak. sebelum ni bawak perempuan, dia tak suka. tapi dengan awak dia suka sangat."
ishhh .. baru first time jumpa bapak dia, dah suka. gila ke?
"awak, awak nak tak kahwen dengan saya? jadi teman hidup saya?"
sambil tengok slide show dia buat ....

* moment *
rumah dia
"bila boleh datang meminang ni?"
'errrr....11012015....

* moment *
11012015
Officially engage to .....
So, I'm belong to .....


happy. happy gila.
semua orang happy.

to be continued ....

No comments: