Followers

Thursday 4 December 2014

Jagakan Hati itu

Ya Tuhan,
Aku lemah.
Tak berdaya...

Cuma manusia biasa...
Yang terlalu hina,
Dalam pandangan mata...

Tuhanku,
Hatinya terhempas,
Berderai ke bumiMu...
Retak lantas bersirai.....

Ya Tuhanku,
Kau kembalikan hatinya,
Kepada bentuk yang asalnya...
Tanpa ada sedikit kesan retaknya...
Kau Tuhanku, yang maha kaya dan Berkuasa.
Kembalikan hatinya...
Kerna, hati itu milik manusia yang terlalu sempurna dalam hidupnya.
Hanya kepadaMu aku memohon...

Tuhan,
Andai hati itu milik aku...
Tabahkanlah hatinya dalam menongkah arus yang mendatang ...
Keraskanlah hatinya dalam setiap cabaran dan dugaan didepan...
Tebalkan imanNya dalam agama bagi permudahkan dalam meng-nakhoda-kan kapalnya.
Muliakan hatinya dalam memimpin jiwa muda yang datangnya dari dia.

Ya Tuhan,
Titipkan hatinya menjadi tetap...
Kerna aku tak termampu untuk menjaga...
Tak berdaya untuk puas menjaga hati...

Ya Allah,
Ya Tuhanku,
Dengarkan pintaku satu...
Jagakan hati itu..
Kerna aku tak mampu.

No comments: