Followers

Monday, 27 June 2011

beza orang mata sepet dengan orang mata besar

penat berjalan ni . . penat ape nye alahai . . setakat menapak ke Jusco depan rumah je padahal . . penat makan je ni . . mengah gila perut aku . . mencekik KFC . . orang belanja kan . . tak kan nak tolak . . waaaa~



lari topik pulak . . okeyh berbalik pada cerita kite kat atas tu yurp . . beza orang mata sepet dengan orang mata besar . . ni berdasar kan observation aku la . . tak tawu la pendapat korang kan . . manusia kan cara pemikiran nya laen . .

orang mata besar :
perhabis celak je bagi perempuan . . sebab mata besar sangat . . then . . cantek memang cantek . . sebab bila tengok mate nye bundar je . . kelemahan orang mata besar ni . . mata je besar . . tapi pandangan tak meluas langsung . . kalau berjalan tu tengok depan je . . tak ada tengok kiri kanan . . itu okeyh lagi la . . masih boleyh terima . . tapi . . tak kan la sampai barang depan mata pun tak nampak jugak . . tu la mummy ada cakap . . " harap mata je besar . . benda depan mata pun tak nampak " . .

orang mata sepet atau mata kecik : mata aku ni
agak bachen la kalau mate sepet ni . . yela . . kene make up smokey eye la . . bagi perempuan la . . tepi kalau lelaki . . relax je mate cam ni . . kankankan ? . . tapi kalau orang mata sepet ni . . atau kecik . . bila dia senyum or ketawa . . mesti mata die tak nampak . . macam tertutup je . . hahaha~ tepi orang mata macam ni jangan maen maen . . tajam je pandangan nya . . nampak je even bende tu jauh . . terpelesuk celah celah kabur . . kira pandangan nye luas . . kalau berjalan tu . . nampak aje bende bende yang tak sepatutnye nampak . . contoh macam shoping . . nampak aje bende bende yang jauh tu . .

tu je la perbezaan nye . . tapi ingat . . tu semua pemberian dari Tuhan .  and ianya bersifat sementara . . dan pinjaman . . so kite yang berada di muka bumi ni . . patut bersyukur dengan pemberianNya . .

cik Qaseh bersyukur sangat sangat . . yang paling cik Qaseh sayang . . anak mata . . kenapa ? . . ada la . .




p/s : mengepost dengan hati yang penuh kecewa . . =( selamat malam korang . . esok ada test 1 communication skill . .

11 comments:

Syuxer said...

hahaha mata sememangnya cantik2 belaka tak kira la sepet ke bulat ke janji hati baik..:)..janji boleh lihat keindahan alam ciptaan Allah s.w.t..

anyway saya telah promosi awk..

http://syuxermelankolia.blogspot.com/2011/06/sticky-post-promosi-blogger-6-dari.html

echaRierie said...

hahaha..ada btlnya..tp sy tak pernah langgar org la..hehe
mata sy besar owh..alamak ! hahaha..

aizamia3 said...

anugerah dariNYA yang patut kita hargai.. besar ke kecil tak penting.. yang penting bagaimana kita nak jaga pandangan mata kita.. ;)

Bro ahmad said...

tapi dua2 cantik bagi ahmad...sepet ke bulat ke? wahhh makan kfc...dah berabat tak makan kfc nih..asyik mcd je hihihi
salam kenal ye
dari muka seposen

Anak Wak Mail said...

mata ni boleh menwan sesape sja..betul tak??

dari kerana mata yang mempunyai kuasa!

Qaseh Qhaleef said...

encik syuxer : yurp betul tu encik syuxer . . and anyway thanx promote my blog . . segan la . . blog pun tak seberapa nak ada . . huhuhuuu~

Qaseh Qhaleef said...

cik eicharierie : terima kasih datang menyinggah . . waaa~ kalau orang depan mata pun nak langgar . . melampau la . . heheheee

Qaseh Qhaleef said...

cik aizamia : betul tu . . yang penting kite kena bersyukur dengan apa yang kita ada . . and kena jaga pandangan mata . . sebab mata pun boleyh mendatangkan fitnah yang tak diundang . . =)

Qaseh Qhaleef said...

bro ahmad : haaa~ mengidam ke ? . . g la beli seketul . . salam kenal jugak bro ahmad . .

Qaseh Qhaleef said...

anak wak mail : memang berkuasa pun . . sebab cinta pun bermula dari mata then turun ke hati . . and kene jaga pandangan kite tu . .

z a z a said...

DARN! gue teringin gile nak makan KFC :"( tp kat sini ssh nak cri yg halal..